11 juni 2012

Träning med egna initiativ

När jag hämtade Elvira hos hundvakten sa de att det märktes att vi hade varit iväg på tävling igår. Hon hade känts lite trött. Det brukar man knappast kunna säga om henne. Eftersom det är måndag var det förstås dags för måndagsträning på klubben och där tyckte jag inte att hon kändes annorlunda än vanligt, men faktiskt nu här hemma verkar hon lite seg. Konstigt. Får hålla lite koll på henne.

Winna fick förstås också träna och vad det tog åt henne har jag ingen aning om. Hon hittade på allt möjligt på egen hand. Kanske har hon kommit till det där steget i utvecklingen då de börjar hitta egna linjer, eller så var det bara att jag var lite passiv i min handling eftersom det var blött och halt. I alla fall fick vi till det bättre när jag skärpte upp mig ordentligt. Det var verkligen en nyttig insikt att man inte kan lita på att hon är där man är. Jag är så van vid Elvira som för det mesta bara gör det jag ber om och som dessutom är tätt intill.

Vi avslutade träningen med lite bus men det blev ingen riktig fart på det.

Inga kommentarer: