24 juni 2012

Lugn helg

Den här helgen har verkligen varit lugn och skön. Nästan ofattbart med en helg utan något inbokat. Jag har äntligen hunnit bada och klippa Theo så nu är båda hundarna fixade. Elvira ser visserligen ut som kriget efter att ha varit på Bruksa och tränat i regnet men ändå.

Efter att ha tagit det lugnt så mycket och länge började jag känna mig rastlös framåt kvällen. Skickade ut ett mess till agilitygruppen och frågade om någon var sugen på att göra nåt. Hade väl hoppats på någon respons, det brukar ju plinga ganska frekvent i mobilen när gruppen blir inblandad. Tyvärr var det stendött. Jaha, bara att roa sig på egen hand då.

Sedan dök det upp några svar så jag mötte upp Lotta på Bruksa för att träna lite rallylydnad. Det visade sig också att det var unghundsagility planerad på klubben men Elvira är ju gammal... Tur då att jag fick vara med på ett hörn med Winna. Hon är ju i alla fall ung även om hon nu har uppnått den magiska åldern för att få tävla officiellt, nämligen 18 månader.

Om vi återgår till rallylydnaden så kändes det faktiskt riktigt kul. Det regnade ganska mycket så vi satte inte upp en hel bana, men de skyltar vi körde gick rätt bra. Kanske ska jag träna upp lilla fröken så vi kan starta i nybörjarklass till sensommaren eller början av hösten...

Inga kommentarer: