28 juni 2012

Inoff hos Catharina

Det blev en trevlig kvällstävling hos Catharina även om det genrepsmässigt inte gick som jag hade önskat. Åtminstone inte med Winna. Först gick hoppklassen som kändes riktigt lurig på sina ställen och där diskade vi oss då hon först gick ur sista pinnarna i slalom(!) och sedan tog hon några pinnar på tillbakavägen så jag trodde vi hade diskat oss. Det hade vi inte men jag tappade förstås fokus och missade några hinder:).

Agilityklassen var ännu svårare och det började med att hon hoppade kontaktfältet på balansen då det låg en tunnel under. När vi sedan skulle ta tunneln låste hon på balansen så det nästan var omöjligt att få henne att se tunneln. Disk.



Elvira gjorde ett jättefint hopplopp, nollade och vann. Hon kom dock i hög fart mot slalom och lindades nästan som ett u runt en av pinnarna, men redde ut det. Agilityklassen gick inte lika bra. Hon hoppade kontaktfältet på balansen och vägrade på en tunnel. Sedan hade jag tänkt göra ett bakombyte på en annan tunnel men det gick absolut inte för hon hade inget tunnelsug alls.



Det som är kul när man kör båda hundarna är att det går att göra så olika med dem. När jag körde lite med Winna efter tävlingen på den sekvensen där hon låste på balansen så gick det att lösa mycket bättre för henne med ett bakombyte. Det är bara det att eftersom Elvira är så usel på bakombyten tänker jag liksom inte på den lösningen. Jag måste lära mig att man kan/bör göra annorlunda med Winna.

Inga kommentarer: