13 maj 2012

Lagtävling Söderköping

Så var det dags för Söderköpings BK att arrangera tävling igen. Lagtävling den här gången. Skönt att för en gångs skull slippa resa och skönt att slippa gå upp svintidigt. Mindre skönt att vara funktionär samtidigt som man tävlar, men det gick ovanligt bra idag. Det kändes som om det blev en riktigt trevlig tävling. Inte så stor, toppenfint väder, allt rullade på (ja, lite skrivarproblem förstås), musik i pauserna, glada människor och fartiga banor. Det enda som saknades var fina resultat för 2+2 (vårt lag). Men jag tycker Elvira gjorde två fina lopp. I agilityloppet fick vi tyvärr fem fel för ett hoppat kontaktfält på balansen (förbaskat!).



I hopploppet strulade det lite vid en tunnel där jag inte hann med att göra ett byte som jag hade planerat. Sedan gick hon ur sista pinnen i slalom utan att jag såg det och då blev det förstås en disk. Jag fattade först inte varför jag hade blev diskad men fick höra anledningen efteråt. Jag kände mig dock nöjd med loppet för övrigt.



När vi hade plockat undan allt tränade vi ett par gånger på banan. Även Winna fick springa och gjorde det riktigt bra. Avslutningsvis blev det ett varv med Uno också. Eventuellt ska jag köra med honom i Jönköping nästa helg och då behöver vi förstås träna ihop oss lite. Jag har en förmåga att tränga honom då jag vill jobba nära och han vill ha ordentligt med space:).

Inga kommentarer: