14 april 2012

Stora kontraster

Imorse bar det alltså av till Kista för lagtävlingar. Vädret hemma var helt ok. Inget regn och det hade torkat upp massor efter gårdagens oväder. Från Nyköping började vi dock fundera över hur det skulle bli egentligen för där kom det snö. Och mer blev det ju närmare Stockholm vi kom. Helt galet faktisk. Snömoddigt som tusan på vägen och sommardäck på bilen. Men vi hade startat tidigt så vi tog det lugnt.

Själv blev jag mer och mer säker på att jag inte skulle starta för jag ville inte riskera skador på vare sig hunden eller mig själv. Min reskamrat var däremot beredd att köra då det här var deras sista chans att ta sig till SM. Väl framme, efter att ha snurrat säkert åtta varv i en rondell innan vi visste vart vi skulle, var det hur mycket snö som helst. Gissningsvis någonstans mellan fem och tio centimeter på plan. Jag kan inte fatta att de ens funderade på att köra tävlingen, men till slut bestämde de sig för att ställa in. Helt rätt beslut enligt min mening. Bara att åka hem igen alltså. Kul liten Stockholmstripp:).

Ju närmare hem vi kom ju finare blev vädret och här var det hur skönt som helst. Jag lade mig en stund och vilade ute i solen och hundarna busade runt. Skapliga kontraster med bara 20 mil emellan. Vi premiärgrillade och satt på altanen och åt. Vilken skön eftermiddag.

Sedan en sväng till skogen. Hur härligt som helst. Undrar varför Winna alltid hamnar i mitten på bilderna. Nedan har jag placerat om henne:)

Inga kommentarer: