21 april 2012

Hemmadag

Började dagen med en skön promenad i Petersburg. Hundarna och jag hade det hur skönt som helst. Vi strosade runt i lugnt tempo och mötte bara en och annan joggare. En stackare höll vi på att skrämma ihjäl. Hundarna var lösa och jag hörde inte att hon kom. Bara ett litet "-Hallå". Theo gick lite bakom mig och hade stannat och tittade intresserat på henne. Hon såg lite lagom rädd ut. Jag kopplade upp och bad om ursäkt och hon kunde glatt springa vidare. Jag brukar alltid koppla upp hundarna när det kommer någon, men jag hörde som sagt inte när hon dök upp. Lite pinsamt.

Sedan åkte vi vidare till Bruksa. Jag tänkte bara köra lite slalom och några kontaktfält. Det gick klart över förväntan. Med slalombågarna på kunde jag faktiskt ha en godisskål i slutet och Elvira jobbade fokuserat utan att springa fram innan hon var klar. Jag kunde till och med bakombyta utan att det störde henne. Helt fantastiskt.

Har hunnit bada och klippa Elvira också. Underbart skönt att det är gjort. Nu är det bara Lilleman kvar men det sparar vi till en annan dag.

Inga kommentarer: