11 mars 2012

Lagtävling i Knivsta

Gick upp vid 5-tiden imorse och undrade som vanligt om jag verkligen är riktigt klok. Tänk så skönt det skulle vara att ligga kvar i sängen. Men det är ju kul när man väl är på plats, jag vet ju det. Och idag skulle jag samåka med en tjej från Linköping. Jätteskönt att slippa åka själv och ännu skönare att slippa köra.

Vi skulle alltså på lagtävling till Knivsta, norr om Stockholm. Ett agilitylopp och tvåhopplopp att genomföra. Självförtroendet var inte på topp som ni vet men jag tänkte att jag skulle köra på och inte utsätta Elvira för några bakombyten. Första loppet var bra på det viset. Jag behövde inte ens tänka bakombyte. Tyvärr lyckades vi strula till det i slalom och fick börja om två gånger. Sedan blev det dessutom ett hoppat kontaktfält. Inget vidare alltså, men vi kom i mål och det gjorde mina lagkamrater också (de nollade båda två). Det räckte till en fjärdeplats.



Sedan första hopploppet. Här fanns två ställen att tänka bakombyte. Hm, vad göra? Tänka om och hitta alternativa lösningar. Det lyckades och vi nollade!! Vad glad jag blev. Ännu en fjärdeplats.



Andra hopploppet hamnade tyvärr inte på film. Vi nollade även detta men tyvärr fick mina lagkamrater en del fel. Undrar varför vi inte kan lyckas samtidigt? Vet inte vad vi hamnade på för plats för vi stannade inte kvar och tittade.

Jag känner mig väldigt nöjd med dagen. Efter gårdagens bottennapp på träningen fick jag nu lite ny positiv energi. Men jag ska i alla fall ta en liten paus från bakombytesträningen och återigen jobba på fart och släpp.

Inga kommentarer: