11 februari 2012

Ska eller ska inte

Funderade hit och dit på om jag skulle åka till Valla och heja på mina kamrater som skulle tävla idag. Hade i princip bestämt mig för att stanna hemma, men så ändrade jag mig plötsligt och åkte i alla fall. Det är ju roligt att vara med och känna lite tävlingsstämning och längta till det blir vår tur. Trevligt var det också ända tills en av mina vänner krockade med sin hund och trampade henne rejält på ena tassen. Hunden skrek som en gris (istället för som den varg hon annars är) och matten var förstås hur olycklig som helst. Först trodde vi skadan var allvarlig men efter att den värsta stressen och smärtan lagt sig såg det inte så farligt ut trots allt. Nu får vi hoppas att hunden inte kopplar ihop smärtan med agility framöver.

Blev hastigt och lustigt bortbjudna på mellokväll så det blev att skynda hem från Valla för att hinna med lite matlagning innan. Kvällens bidrag var klart bättre än förra veckans och resultatet var helt enligt min smak.

Inga kommentarer: