15 februari 2012

Inte som vanligt

Den här onsdagen var inte som andra onsdagar. Den här onsdagen hade jag ett tandläkarbesök inplanerat. Inte bara en vanlig undersökning minsann, utan det skulle rotas runt och fixas i muneländet. Förra veckan upptäcktes sprickor i en tand som har en amalgamfyllning sedan antiken. Det innebar att typ halva tanden skulle borras bort och byggas upp på nytt med något annat material. Det var planerat att jag skulle få lugnande för att ta mig igenom denna aktivitet men då fick man inte köra bil efteråt och jag ville verkligen ha min bil idag så jag bestämde mig för att, nu jäklar tar jag mig igenom det här ändå!

Bedövningen ska ju göra att det inte gör ont så då borde det gå trots allt. Men bedövningen ville sig inte riktigt. Knappt någon effekt alls efter första sprutan. Lite bättre efter den andra. Full effekt efter den tredje. Det gjorde faktiskt inget ont alls då. Men det där vidriga ljudet av borren har jag svårt att förlika mig med. Det låter värre än det känns. Försökte verkligen stänga ute ljudet med hjälp av att lyssna på en bok. Försökte att bara fokusera på boken och det gick ganska bra. Skönt att det är gjort nu. Tyvärr såg framtiden inte så ljus ut för den här tanden. Flera sprickor kvarstår och mycket mera går inte att göra nu. Får jag ont igen blir det att ta bort den. Hur snyggt är det???

Inte blev det någon härlig skogspromenad heller. Blötsnö funkar inte med pälshundar:(. Koppelpromenad inne i Söderköping tillsammans med två hundvänner var i alla fall lite plåster på såren.

Imorgon kommer Winna. Fina, underbara lilla Winna. Hon ska stanna hela helgen. Mysigt värre.

Inga kommentarer: