6 februari 2012

En eller två eller ingen

Skyndade hem från jobbet för att följa med en av mina bästa vänner till en kennel för att titta på hundar. Chinese crested närmare bestämt. Hon har haft en sådan till låns ett tag och börjar nu bli sugen på en alldeles egen. En puff är det som står högst upp på önskelistan men på den här kenneln var det tre nakna tikar till salu.

Det roliga var att när vi kom dit visade det sig att de även hade löwchen. Det är inte den vanligaste rasen precis men jag tycker de är jättefina. Var lite sugen på en sådan innan vi fick hem Elvira. Uppfödaren blev glatt överraskad över att jag kände till rasen:). En lurvig sådan valp fanns det och den var urgullig.

Efter ett par timmar åkte vi därifrån med erbjudande om en naken kinesvalp och en fyraårig löwchentik. Ska bli spännande att se om de slår till. Jag gissar att letandet fortsätter efter en puff som är mellan ett och två år.

Jag överlevde förresten dagens tandläkarbesök. Hade inga hål men tanden jag har ont i visade sig ha sprickor så den måste fixas lite. Ska på återbesök nästa vecka. Det blir både lugnande och bedövning för att jag ska ta mig igenom det. Herregud, varför är jag så tramsig när det gäller tandläkaren?

Inga kommentarer: