25 februari 2012

Vilken tävlingsdag i Åtvidaberg!!!

I veckan ringde Annette till mig och frågade om vi skulle samåka till tävlingen på lördag. Vad då tävling, frågade jag? Hade alldeles glömt bort att jag hade anmält mig till Åtvidabergs inofficiella tävling. Vilken tur att Annette skulle dit. För så här med facit i hand är jag jätteglad att jag kom iväg. Elvira har gjort tre nollade lopp (två agility och ett hopp) och jag tror nog aldrig att vi har lyckats med det på samma dag tidigare. I vilket fall som helst är jag jättestolt och glad över min fantastiska lilla hund. Att vi placerade oss etta, tvåa och etta gjorde ju inte saken sämre.

Lite konstig kändes hon dock. Jag undrar om hon kanske är lite skendräktig. Hon är liksom inte riktigt lika busigt knasig som hon brukar vara utan mera lugn och avslappnad. Absolut glad och sugen på att tävla, men mera följsam. Kanske är bra med lite skendräktighet. Annette filmade loppen så jag lägger upp dem när jag har fått dem.

På hemvägen hämtade jag upp Winna. Härligt att ha henne här igen. Den här gången blir det dock bara till imorgon.

Inga kommentarer: