24 januari 2012

Dags att planera

Våren närmar sig.....eller.... I alla fall är det nu dags att planera för de kurser vi ska erbjuda på Söderköpings Brukshundklubb under våren. För att göra det träffades vi på klubben och åt lite pizza och fikade. Nyttigt? Nja. Gott? Javisst. För min del blir det att hålla en fortsättningskurs i agility (inte ensam förstås). Surprised???? :)

Båda hundarna kunde följa med på mötet och skötte sig finfint. Elviras löp är över för den här gången och det är precis lika skönt som det brukar vara. Kanske undrar någon om jag funderar på att sterilisera henne. Funderat har jag gjort, men beslutat att jag inte ska göra det. Jag är alltför rädd att hennes personlighet ska förändras och att hennes liv bara ska bli inriktat på mat. Det är vad jag upplever med Theo och det är vad många andra med kastrerade/steriliserade hundar upplever. Det vill jag inte.

2 kommentarer:

Linda, Inez, Drömma sa...

Jag upplevde Inez som besvärad av löpen med små mellan löp och att hon blev förändrad i bla ljudkänslighet, annars hade nog inte jag heller kastrerat, för mig stör det inte så mkt att de löper. De är ju typ samma lika ändå..

Maria sa...

Elvira är inte så påverkad av sina löp och hittills har hon aldrig visat någon skendräktigthet så det får vara som det är så länge hon mår bra:)