4 januari 2012

Alla gör olika och förbaskade löptik

Såhär efter nyår är det ganska vanligt att jakten på kilon börjar. Hur jakten går till är olika för alla och för min del ska den i år ske med hjälp av en fin röd motionscykel. Köpte den på Blocket idag. Sambon suckar mest för han gissar att den snart kommer hamna bland hans träningsredskap i garaget. Men jag ska ta mig tusan skärpa mig nu och använda den flera gånger i veckan. Dottern och jag ska ha en tävling om vem som cyklat flest mil tills vi fyller år i april. Vad vinsten ska bestå av har vi inte bestämt ännu.

Nu håller jag som bäst på att packa inför morgondagens resa till Stockholm. Två dagars lagtävlande har vi framför oss, jag och Elvira. Tyvärr började hon löpa idag men med de nya reglerna så spelar det ju egentligen ingen roll för hon får tävla ändå. Vad skönt. Men det hade förstås varit enklare om hon hade väntat till helgen.

2 kommentarer:

Ann sa...

Mm jag märkte p Uno (!) att han var lite mer intresserad av henes bak än vanligt. Ville inte vara trist handhundsägare och komma med den eviga frågan....*S* Lycka till med träningen och lagtävlingen!

Maria sa...

Jag blev inte heller förvånad. Theo har visat tydligt att det varit på gång.