19 december 2011

Mår fint

Stressade hem från jobbet för att hinna åka med Theo på hans månadsbehandling. Ännu en gång fick jag höra att han mår jättebra. Ännu en gång blev jag jätteglad förstås. Nu låter vi det gå sex veckor till nästa gång så får vi se om det funkar.

Det verkar vara oerhört populärt att träna sina hundar på sådana där stora bollar, pilatesbollar kanske det heter. I alla fall ska det vara bra för balans och muskler. Har länge tänkt att jag ska testa med Theo och Elvira för att se om de tycker det är kul. Idag gjorde jag slag i saken. Theo är ju alltid sugen på att göra saker bara han får godis så han kastade sig upp på bollen. Väldigt vingligt först innan han fattade att han var tvungen att balansera, men sedan var det inga problem att vare sig stå, sitta eller ligga.
Elvira tvekade lite i början, men när hon väl fattade galoppen var det inga problem för henne heller. Kul för dem att göra något de inte har provat på förut.

Dagens outfit - 19 december

Elvira i ett ganska mjukt och tunt fleecefodrat täcke med glansigt överdrag som är köpt på Djurmagazinet. Det här är ett täcke som brukar ligga i bilen som ett reservtäcke ifall jag, eller någon annan (du vet vem...), skulle ha glömt att ta med något täcke. Jag tycker det är rätt värdelöst, men bättre än inget i alla fall.

Inga kommentarer: