12 december 2011

Luciakröning

Var i Stockholm på förmiddagen. Åkte tåg. Hade bara bokat in förmiddagen så jag skulle hinna hem i god tid till Luciakröningen eftersom dottern är med som en av tärnorna i Luciatåget. Kom till Centralen och såg att något inte stod rätt till. Nej, det var något strul vid vagnhallen så de inte fick fram tågen eller nåt. Jag skulle åka hem kl 13.40 men då hade inte tåget som skulle gå 12.40 kommit iväg ännu. Dock var det på gång så jag kollade om det gick att åka med det istället och turligt nog så gick det. Jag kom alltså iväg som jag skulle men med ett annat tåg. Puh.

Luciakröningen var kl 18.30 och vi var där i god tid. Trots det var det kö redan när vi kom. Det är ju sjukt svårt att få bra platser i S:t Laurentii kyrka. I alla fall så satt vi där och Luciatåget kom och jag skulle såklart fota. Det var bara det att det inte satt något minneskort i kameran. Gissa om jag blev glad. Inte. Kunde alltså inte ta ett endaste foto.

Sambon och sonen satt några rader fram och som tur var hade de lilla kameran med så när första konserten var slut tog vi minneskortet från den och använde i stora kameran. Jag stannade kvar och tittade även på den andra konserten och då kunde jag äntligen ta några biler. Även kusinen var med och sjöng och hon fastnade visst också på bild.

Inga kommentarer: