8 december 2011

Skräck och julshopping

Idag höll jag på att dö i chock eller nåt. Grannen som går ut med hundarna ringde till mig vid lunchtid. Hon undrade om inte Theo var hemma. - Jo, det ska han vara, svarade jag. - Men han kommer inte när jag ropar, svarade hon. Oj, vad många tankar som for genom min hjärna. Jag såg honom ligga stel och död i sonens säng (sonen var för övrigt hemma och sov efter att ha jobbat natt), eller att han på något sätt hade råkat gå ut samtidigt med dottern när hon gick till skolan imorse och då hade frusit ihjäl någonstans. Ja, jag vet att jag alltid tror att det värsta har hänt, men det var ju hur konstigt som helst att han inte kom springande till dörren när grannen kom.

Jag sa till grannen att hon skulle gå in och ropa: - Theo, kom får du en gotta. Skulle han inte komma då vore det riktigt illa. Hon lovade att gå in och ropa på honom och sedan ringa mig och berätta hur det gick. Tack och lov hade han kommit, men det krävdes att hon ropade tre gånger. Jag undrar verkligen vad det var med honom. Antingen sov han som en stock eller så börjar han höra illa. Det där med hörseln tror jag faktiskt inte för han brukar normalt sett höra när man tappar något ätbart på golvet även om han inte är i samma rum. Jag är i alla fall glad att han lever och inte verkar det vara något fel på honom heller. Han är precis som vanligt.

Här kommer dagens outfit - 8 december

Elvira i blått Back on Track. Det här är det absolut värsta täcke hon vet. Hon är inte speciellt glad åt täcken överhuvudtaget (vilket syns tydligt på hållningen på alla bilder) men det här verkar vara särskilt otrevligt. Jag tycker det är synd att hon ogillar det så mycket eftersom det här är det bästa täcket ur värmesynpunkt enligt min mening.

Sambon och jag påbörjade julshoppandet på allvar idag. Det var något event på stan med rabatterbjudanden i nästan alla affärer. Vi fick en hel del inhandlat.

Inga kommentarer: