6 december 2011

Det där med teknik

Konstigt att ha kristallkronor hängande i en gränd. I synnerhet när gränden inte är speciellt fin. Tror det är en del av ljuspromenaden i Norrköping. Jag har aldrig gått den men är lite sugen faktiskt.

Det var dock inte det jag hade tänkt skriva om när jag nämnde teknik. Utan om allt strul som alltid uppstår när man ska göra uppdateringar. Skulle äntligen ta mig i kragen och uppdatera iPaden med senaste operativsystemet men Herregud vilken tid det tog. Det värsta var när den hängde sig och bara stod och tuggade. Kunde varken stänga av den eller sätta igång den. Kände hur ledsen jag blev när jag trodde att den kraschat totalt och kom på att garantin hade gått ut för typ en månad sedan. Visserligen är det en helt onödig pryl, men jag gillar ju prylar. Även onödiga sådana. Ringde Dialect där vi köpte in den och fick hjälp från deras "apple-expert". Jag fick igång den igen och kunde genomföra uppdateringen. Nu funkar allt, till och med att parkoppla den med iPhonen som jag också har kämpat med senaste tiden. Jag är glad igen:).

1 kommentar:

Ann sa...

Vi har gått ljuspromenden flera år.den är fin faktiskt!