17 december 2011

Stan igen

Herregud, jag vill bli klar med julklapparna. Det är jättemysigt och kul när man börjar handla, men nu börjar det bli lite mycket av det goda. Dottern och jag var i stan några timmar idag med. Men när man handlar till andra händer det ju ibland att man springer på något man själv vill ha också... Så idag har jag köpt ett par stövlar och en tröja till mig själv. Jag hade ett par liknande stövlar innan men de var så fruktansvärt slitna att jag faktiskt slängde dem häromdagen. Och om ett par åker ut, då kan man ju fylla på med ett par nya, eller hur;).

Riktigt pissigt har vädret varit idag. Tror inte att det har varit uppehåll någon gång faktiskt. När jag vaknade imorse och hörde regnet mot fönstret hade jag ingen lust att gå upp alls egentligen. Ville bara ligga kvar i sängen och gosa. Men jag släpade mig upp och tog med hundarna till skogen. och då kom det väl till pass med regntäcken på hundarna.

Alltså dagens outfit - 17 december

Svart regntäcke med grön krage från Hurtta. Det här är jättemjukt och skönt, men har aningens fel storlek. Till Elvira är det lite kort i ryggen, men funkar bra när hon inte har så mycket päls. Till Theo är det istället lite för stort, men på honom passar det bättre när han har mycket päls. På bilden är det Elvira som har det på sig och där är hon kortklippt så då passar det riktigt bra.

Inga kommentarer: