31 december 2011

Året som gått

Så här skrev jag förra året:
"2011 hoppas jag ska bli ett bra och lyckligt år. Agilitymässigt vill jag att Elvira och jag ska utvecklas massor. Jag hoppas också vi ska ta oss upp i klass 3. För Theos del vill jag bara att han ska få må bra och kunna hänga med på det mesta, precis som han gör nu."

Elvira och jag började året med 2 agilitypinnar i klass 1 och 0 hoppinnar i klass 2. Visst hade jag en förhoppning om att vi skulle ta oss upp till klass 3 men ärligt talat kändes det knappast realistiskt. Detta skuttande på mig som vi inte lyckats bli av med och svårigheterna med bakombyten var definitivt två hinder som kändes jobbiga. Trots det så klarade vi faktiskt av det, vi tog oss upp i trean både i hopp och agility. Vi lyckades till och med ta en SM-pinne i hoppklass, tro't eller ej, trots att vi bara hann med ett fåtal starter. Jag är extremt nöjd med vad vi lyckades prestera under 2011.

Theo har haft ett bra år. Han har inte haft några bakslag utan har verkligen kunnat hänga med på det mesta. Ja, han tävlar inte förstås men han är med som hejarklack och maskot. Han har tränat lite rallylydnad för att hålla igång men vi har inte och kommer inte tävla något.


Målen för 2012
För Elviras del så tränar vi nu hårt på att komma tillrätta med våra största brister, t ex bakombyten, och till våren hoppas jag att vi ska vara lite mera konkurrenskraftiga. Det är inte roligt att gå nolla och komma på typ 27e plats. Vi hoppas istället kunna placeras oss bättre och självklart plocka tillräckligt med SM-pinnar för att kunna tävla SM 2013. Jag hoppas också att vårt lag ska utvecklas så att vi tillsammans tar oss till SM. Ja, målen är högt satta, men med hårt arbete är ingenting är omöjligt, eller hur?

För Theos del är målen inte lika högtflygande. Jag hoppas han får må bra och att han kan fortsätta vara med och njuta av livet.

Jag önskar er alla ett Gott Nytt År!

Inga kommentarer: