26 december 2011

1 år har gått

Det är annandagen. Det är julrea. Den här dagen förra året skulle jag och min vän Maria traditionsenligt gå en sväng på stan och umgås och kanske shoppa lite. Jag skulle bara åka till mormor först och vara där ett tag. Det blev inte riktigt som vi hade tänkt oss. När jag kom till mormor var hon död... Hon fanns inte mera... Hon hade somnat in...

Ett år har gått. Ett år som vi har levt utan min mormor. Vi har firat födelsedagar, skolavslutningar och nu även jul utan henne. Livet liksom rullar på. För det mesta gör det just det, rullar på alltså. Men så ibland stannar man upp, tänker, pratar lite, gråter lite och det känns skönt att få göra det. Just idag är en sådan dag. När man funderar lite extra.

Men förutom det har traditionen återupptagits. Jag och Maria har varit på stan i flera timmar. Vi har pratat massor och shoppat lite grand. Det har kännts bra.

Inga kommentarer: