2 november 2011

Träningsdag

Här hemma har jag två nöjda hundar. På förmiddagen var jag och Elvira hos Catharina och tränade. Vi satte upp en klass 3-bana och öste på som tusan. Elvira och jag har slarvat lite med träningen på sista tiden så hon var extremt laddad och behövde verkligen få ur sig lite energi. En annan som hjälpte till att få ur henne energi var Kurre. De lekte massor så till och med Elvira tröttnade mot slutet.

Sedan åkte jag hem, handlade och lagade mat. Stressigt värre var det för dottern skulle in till stan och klippa sig. Men vi hann. Och när vi var klara var det bara att åka hem och byta om igen för att ta med Theo på rallylydnadsträning i Norfs lilla ridhus. Oj vad roligt han tyckte det var att få vara den utvalda. Att få träna, bara han och jag. Tyvärr är rallyträningen bara varannan vecka och tyvärr är jag bokad på jobb de två följande gångerna så det dröjer länge tills vi kan vara med igen.

Inga kommentarer: