9 november 2011

En dag på jobbet och tjock mage

Valde att gå till jobbet idag eftersom jag faktiskt kan prata riktigt bra nu. Hes förstås men inte värre än att folk hör vad jag säger även när jag pratar i telefon. Vi är mitt uppe i att flytta kontoret och att förbereda inför Kvalitetsmässan nästa vecka så det finns en hel del att göra. Var tvungen att göra ett litet avbrott för att gå på utvecklingssamtal med dottern. Det var inget jag oroade mig för och det behövde jag inte heller. Skönt.

På eftermiddagen åkte vi till Ikea för att köpa en del möbler till nya kontoret. Det tog längre tid än beräknat så det blev en lång jobbardag. Jag kände mig rätt trött när jag kom hem. Men det var bara att gå en långpromenad med hundarna för en viss liten Fröken Fräken hade hoppat upp på köksbordet och fått tag i en burk med Frolic. Innehållet var slut och magen knökfull. Den där lilla magra hunden var faktiskt tjock. Ska straxt gå en sväng till och sedan håller jag tummarna för att det inte händer några olyckor inne i natt.

2 kommentarer:

Vargens Matte sa...

Jag hade en rund och go Kajsa i måndags... hon hittade en massa ravioli som någon slängt vid en grillplats när vi gick runt Älgsjön. Fisig i magen och klåda blev resultatet, inga högar inne ;-)

Ann sa...

Hoppla hoppla...Hoppas magen klarade sig från knip och bråttombajs...;)