27 november 2011

Om Första Advent

Det här är en bild från idag. Får man någon julkänsla? Nja, inte precis. Men en skön dag har det varit. Dock lite blåsig. På tal om första advent ska jag faktiskt berätta vad jag tycker är fult. Jag är egentligen inte mycket för att framföra åsikter om fula/fina saker för smaken är ju som tur är delad. Och tänk vad trist det skulle bli om alla tyckte lika. Nåja, här kommer min åsikt. Jag tycker det är asfult med alla dessa pappersstjärnor som sitter i var och varannat fönster. Riktigt ofina tycker jag att de är. Särskilt de som är jättestora. Ingen myskänsla alls enligt min mening. Sådär nu vet ni det.

Här hemma har vi fått upp stakarna och julgardinerna och till och med lite tomtar. Imorgon ska det bjudas på adventsfika så då är det bäst att se till att det känns lite jul i vårt hus.

Vi har varit på kalas också. Svärfars 70-årskalas firades med bowling och plankstek. Sedan fortsatte vi med fika hemma hos svärmor och svärfar och passade på att fira en kusin till barnen. Två kalas i ett liksom. Perfekt.

Inga kommentarer: