18 november 2011

Glada hundar

Det blev en riktigt bra dag för hundarna. Vi började med att åka till skogen för en dryg timmes skön promenad. Sedan åkte vi vidare till Bruksa för nu kände jag mig sugen på att träna igen. Jag har bestämt vad jag ska fokusera på den närmaste tiden nämligen bakombyten vid tunnlar. I klass tre går det inte längre att klara sig genom att göra något knepigt byte för att slippa bakombytet så nu jäklar ska vi ta oss igenom det här. När vi börjar tävla igen nästa år ska jag känna mig trygg när ett bakombyte blir aktuellt. Så är det bara! Nästa moment blir framförbyten vid slalom. Alltså att jag ska kunna springa förbi Elvira och göra bytet under tiden hon jobbar färdigt med slalomet. Där har vi redan kommit en bit på vägen, men inte så långt att det håller på tävling. Det känns ganska skönt att ha bestämt vad vi ska fokusera på framöver.

På kvällen blev det simning i Norsholm för båda hundarna. Dottern följde med och hjälpte till för annars finns det ingen möjlighet att hinna simma båda två. Det tar för mycket tid att duscha, schamponera och blåsa dem torra. I alla fall var de duktiga båda två, trots att ingen av dem tyckte det var roligt. Elvira är faktiskt svårare att simma för hon är inte lika godisfixerad som Theo. Han gör ju i princip vad som helst för godis, men det gör inte hon. Det var lite spännande att ställa dem på vågen. Jag har inte vägt dem på länge och jag tycker det är viktigt att de inte väger för mycket. Theo vägde 5,1 vilken måste anses som ganska perfekt och han har inte gått upp något sedan vi slutade simma i våras. Elvira däremot, hon hade gått upp två hekto och väger nu 6,4. Hon har ju alltid varit så smal men nu vill jag inte ha upp henne mera i vikt. Det är ok att hon väger som hon gör nu, men inte mera.

Inga kommentarer: