17 november 2011

Kvällens meny

Här presenteras kvällens meny:

Till förrätt var det portergravad älgcarpaccio, västerbottenost, pistagenötter, tryffeldressing och torkade lingon. Låter fint men jag tyckte det var äckligt. Gillar inte kött som inte är färdiglagat;).

Till varmrätt var det hälleflundra, potatiskaka smaksatt med brynt smör och örter, betor, musslor och musselsås. Det här var gott, ja, förutom musslorna då förstås.

Till efterrätt var det passionsfruktscheesecake, rårörda bär och halloncoulis. En riktig dröm för sockerälskare som jag. Summan av kardemumman var alltså att maten var riktigt bra.

För övrigt lämnade kvällen en del övrigt att önska. Det var show med After Shave och sedan dans till Arvingarna. Att hyra in After Shave och Arvingarna för jag vet inte vilken gång i ordningen tycker jag tyder på fantasilöshet. Att de sedan kör i stort sett exakt samma show/låtreportoar som tidigare är faktiskt under all kritik. Jag menar, hur kul är det att höra exakt samma skämt som för två år sedan, eller kanske var det fyra år sedan?

Inga kommentarer: