6 oktober 2011

Veterinärbesök och kalas

Den här veckan blev torsdagen min lediga dag. Jag sov länge, väldigt trött efter mina konsultdagar i Stockholm. Hade en förhoppning om att träna lite agility men det regnade och sedan när vädret blev bättre hade jag inte tid. Theo skulle till veterinären. Sedan helgen har han haft en knöl i ljumsken som han, trots tratt, har slickat på och som nu har blivt infekterat. Vet inte vad som orsakade knölen från början, men jag misstänker ett bett eller kanske en fästing. I vilket fall som helst fick han antibiotika och nu hoppas jag att han snabbt ska bli bättre. Jag är enormt trött på att vara osams med honom hela tiden för att få honom att låta bli såret. Dessutom tycker jag synd om honom när han måste ha tratt hela tiden.

På kvällen var det födelsedagskalas för en av mina brorsöner. 7 år blev han och blev lycklig ägare till en ny cykel:).

Inga kommentarer: