26 oktober 2011

Snäll vän

Jag har en snäll vän. Hon jobbade just idag med att plocka upp varor på Coop Forum. Där upptäckte hon att de sålde Converse-skor i ett flertal färger till bra pris. Då tänkte hon på min son. Han har nämligen varit sugen på ett par nya i någon fin färg. Det här året har dock inte bjudit på så många nya färger (och inte heller några gamla). Hon undrade om hon skulle köpa ett par åt honom. Jag ringde och frågade om han var intresserad och han svarade ja, trots att jag lyckades ringa och väcka honom ur hans skönhetssömn. Ett par gröna ville han ha.


När hon nu ändå var där kom jag på att hon kunde titta efter en annan sak åt mig. Jag fick nämligen ett tips nyligen om att man kunde sätta upp en handdukshängare i taket i tvättstugan som man sedan kan använda att hänga upp tvätten i, alltså den tvätten man hänger på galgar. Det blev ingen handdukshängare men ett rör och två rörhållare och vips har jag den perfekta lösningen för tvätten i min pyttelilla tvättstuga. Dessutom kostade det en bråkdel av vad handdukshållaren skulle ha kostat. Tusen tack för hjälpen min fina vän.

Ett träningspass med hundarna har jag också hunnit med. Brukar ju normalt sett vara ledig på onsdagarna men inte idag. Gick dock lite tidigare för att hinna träffa ett par vänner vid femtiden. Elvira var lite virrig idag så det var inte vårt bästa träningspass direkt, men det var kul ändå.

Inga kommentarer: