31 oktober 2011

Saknar lite

En av mina bästa vänner har börjat plugga i Stockholm. Fotterapeut ska hon bli. Uäk, säger jag som inte är så värst förtjust i fötter. Tänk bara hur äckligt det ska vara att hålla på med sprickiga, svampiga saker med aslånga tånaglar...Hua. För det lär väl inte precis vara de med mjuka fina fötter som vill ha behandling. Well, det är ju tur att vi alla gillar olika.

I alla fall känns det lite tomt att ha henne så långt borta. Inte för att vi hinner ses särskilt ofta, men nu lär det väl bli ännu mera sällan ett tag. Tur att telefoner finns. Och tur att jag ibland jobbar i Stockholm för då kanske jag kan passa på att hälsa på.

Hade tänkt träna lite agility idag, men kom inte iväg från jobbet förrän alltför sent. Körde förbi Bruksa på hemvägen för att se om någon var där och det var det. Två entusiastiska. Tyvärr hade de redan tränat en stund och skulle straxt åka hemåt. Ingen chans att jag skulle hinna hem och hämta hundarna. Och ensam hade jag inte någon lust att träna i mörkret. Det får bli på onsdag istället. Skulle behöva köra igenom Elvira på en hel bana innan helgen. Det var ett tag sedan nu.