16 oktober 2011

Lite av varje

Började dagen med att gå upp skapligt. Skulle till mamma på förmiddagen. Mera lister att få på plats. Väl hemma igen ville dottern ha lite teknisk hjälp. Ett nytt operativ har kommit till iphonen och hon ville uppdatera. Problemet är att hon har bytt dator och då blir det genast strul med alla appar och all musik som inte synkar som det ska. Det blev att plocka fram den gamla datorn. Jag älskar verkligen iphone som telefon men hatar iTunes. Det är helt värdelöst om jag får tycka. Well, det blev bra till slut och imorgon är det min tur att uppdatera:).

Laddade ner en cool app till ipaden som gör att jag kan strömma eller ladda över filmer direkt från en annan dator. Funkar perfekt. VLC Streaming tror jag den hette. Passar bra att förbereda med lite filmer som jag kan titta på när jag reser till Ånge i veckan. Många långa timmar på tåget känns då lite roligare. Wordfeud kan man ju också sysselsätta sig med:).

Inga kommentarer: