1 oktober 2011

Arbetsdag

Kroppen är trött efter en dag av arbete. Inte det där vanliga arbetet som för mig oftast innebär att jag sitter på en kontorsstol vid en dator större delen av dagen, utan en dag full av fysiskt arbete i trädgården.

Trädgården är nämligen ett område som har varit ganska eftersatt större delen av sommaren. Nu menar jag absolut inte gräsmattan, för den sköter sambon om, utan resten. Buskar och rabatter typ. Det är visst mitt ansvar. Och jag har ju tävlat ganska mycket under sommaren och hösten så tiden har inte riktig räckt till. Nu har jag i alla fall kommit en bit på väg och som sagt, min ovana kropp är trött.

Nog om det. Jag har hunnit med en sväng i skogen också och jädrar vad rädd jag blev. Gick där i godan ro med hundarna när jag plötsligt såg något stort mörkt i ögonvrån. Tittade upp och fick se en älg som i sakta mak gick över stigen cirka 20 meter framför mig. Det kändes väldigt nära. Väldigt stort också. Fick tag i hundarna innan de hann se tack och lov. Kopplade upp dem och väntade en stund innan vi gick vidare. När vi kom till stället där älgen hade passerat tvärstannade båda hundarna och vädrade i luften. Sedan nosade de febrilt i backen och ville inte gå därifrån. Fick nästa dra dem iväg. Det är första gången jag har sett en älg på så nära avstånd. Tur är väl det för jag tycker bättre om den på långt håll.

Vill ni se en bra film? Då kan jag rekommendera "Hur många lingon finns det i världen". Underbar och känslosam film som får en att både skratta och gråta.

Inga kommentarer: