12 september 2011

Måndagsträning

Vi kör fortfarande på med våra måndagsträningar. Idag var vi bara fyra stycken för samtidigt med träningen var det valpkurs och styrelsemöte vilket slukade en del folk. Vi byggde en kombination från Clean Run som vi gjorde fyra olika varianter på. Det var lagom klurigt och bra. Elvira gick bra när vi skärpte oss och fokuserade. Tyvärr blev det lite slarv emellanåt. Jag behöver bli bättre på att fokusera ordentligt och sätta övningarna på första försöket. Om jag inte lyckas med det på träning kan jag ju inte göra det på tävling.

Tänkte passa på att berätta hur det har gått med reparationen av Volvon. Ni kanske kommer ihåg att jag köpte ett avgasrör till den förra helgen. Jodå, sambon gjorde ett första försök i lördags. Han hade massor av verktyg med sig men saknade tyvärr det som behövdes för att kunna får loss den del som skulle bytas och som satt stenhårt fastrostad. Nytt försök i söndags. Inte heller denna gång gick det vägen. Idag fick vi hjälp av en kille som är lite mera van. Nu är alltså den saken klar:). Meeen, självklart har nu servicelampan börjat lysa. Det är som ett flipperspel i instrumentpanelen. Tror ni det blir lätt att sälja den?

1 kommentar:

Ann sa...

Det var riktigt roliga övningar !! Och jag blev glad att Hogge oxå var glad!! ;)