4 september 2011

Kungsör

Vad skönt det är när man ska åka på tävling och inte behöver gå upp mitt i natten. Hämtade upp Carina vid 9-tiden och sedan åkte vi vidare till Åby och hämtade upp sheltien Milla. Matten mådde tyvärr inte riktigt bra så hon valde att stanna hemma.



Elvira gjorde två helt ok lopp, tyvärr med 5 fel i varje vilket ledde till 6:e plats i båda loppen. Agilityloppet var ganska svårt men det gick superfint ända tills hon sprang på sidan om ett hinder. Jag fattade faktiskt ingenting. Men när jag sedan tänkte efter så var det nog så att jag inte talade om för henne att hon skulle hoppa (tycker kanske att hon ska ta det som står mitt framför näsan) för i mitt huvud var jag redan på nästa hinder som för oss innebar loppets största svårighet. Det är bara att ännu en gång pränta in i huvudet att ta ett hinder i taget!!! Agilityloppet blev inte filmat för mina kamrater körde samtidigt på den andra banan. Hopploppet syns ovan.



Milla då? Ja, hon gick riktigt fint tycker jag. Bjöd bra på hindren och jobbade fint med allt utom slalom. Jag vet ju att det är hennes största problem just nu och tyvärr lyckades vi inte få till det riktigt. För övrigt är jag jättenöjd med båda hennes lopp. Hon har också varit en ängel att ha med sig, min favoritsheltie:)



Vi har verkligen haft en riktigt rolig och skön dag. Lagom varmt, fina planer, ok banor, bra arrangemang och dessutom massor med trevliga agilityvänner.

Inga kommentarer: