8 augusti 2011

Stella Bella Bus

Som vanligt på måndagar har det varit agilityträning. Som vanligt var det jätteroligt. Som vanligt tyckte även Elvira det. Tyvärr blev det ingen rallylydnad idag så Theo fick mest strosa runt och tigga godis av alla men han var nog inte ledsen för det. Vännen Ann var förkyld så jag fick springa ett varv var med hennes båda hundar. Det gick över förväntan faktiskt. I synnerhet med det lilla trollet Holger. Han var superduktig.

En annan rolig sak förresten. I början av september ska jag åka till Kungsör och tävla. Som jag har berättat tidigare så har storpudeln Stella flyttat, och som av en händelse råkar det vara just till Kungsör. Jag började fundera på om det kanske skulle vara möjligt att tävla henne där så jag började räkna på hur många dagar det var sedan hon valpade. Det måste nämligen gå 75 dagar från att hon har valpat tills hon får starta. Hon klarar det med ett par dagar till godo. Sofia tyckte det var en toppenidé så nu har jag anmält henne. Att vi inte har varken tränat eller tävlat på ett år får vi väl försöka ha överseende med. Det blir som ett roligt träningstillfälle för Stellabus. Himla kul ska det bli.

Snodde en bild från Dandy-Lions hemsida på några av Stellas fina valpar. Klicka på länken om du vill läsa mer om valparna.

1 kommentar:

Ann sa...

Ja Theo var jätteduktig på att tigga godis...;)
Tack för att du körde med mina vovar dom var såååå trötta och nöjda!