25 augusti 2011

Stackare

Den här stackars hunden såg vi i Pula, Kroatien. Så fet och äckligt oskött. Tack och lov att inte mina hundar ser ut sådär. Och på tal om äckligt måste jag kommentera hur otrevligt det är att varje morgon hitta tvestjärtar i brevlådan. Tidningen skakas extremt noggrant innan den hamnar på frukostbordet:).

Var på kundbesök i Stockholmstrakten på förmiddagen. Åt sedan lunch på Heron City. Hamnade av någon underlig anledning på Media Markt. Sonen hade tänkt köpa en TV häromdagen men på Media Markt i Norrköping var den slut. Det var den inte i Heron City så jag slog till åt honom. Nu har han en ny fin 40-tums led-TV. Det kan han ju lätt ta sig råd med nu när han har fått förlängt jobb på Braviken ända fram till 18 december. Sjukt med pengar tjänar han, ungskrället:).

Lite agilityträning har jag också hunnit med. Jag var riktigt nöjd med Elviras insats idag. Det går framåt, helt klart. Peugeoten är hämtad så nu är alla bilarna igång igen. Fast Volvo-eländet struntar vi i att laga. Det var själva abs:en som var trasig och att laga det skulle kosta mer än bilen är värd typ. Det går dock att köra med den som den är eftersom bromsarna fungerar även om de inte är låsningsfria.

3 kommentarer:

Linda sa...

För att undvika tvestjärtar i brevlådan har jag hört att man ska snurra lite wellpapp längst ner på stolpen, då bor de där i stället :) fast man kanske måste byta då och då, men hellre det än i morgontidningen!

Anna-Lisa sa...

Vi brukar också ha tvestjärtar i brevlådan, men av någon anledning ännu inte i år. Fast jag skakar varje dag i alla fall.

Maria sa...

Kanske kan vara värt att testa Linda:). Tack för tipset,

Tur för er Anna-Lisa:)