11 augusti 2011

Kanalettan igen

Jaha, torsdag och Kanalettan igen. Vädret var på vår sida även denna vecka fast inte riktigt lika fint som förra veckan. Jag är glad bara det inte regnar. Den här gången var det Eva Persson som dömde och hon hade knåpat ihop två trevliga banor. Resultatmässigt blev det i stort sett repris på förra veckans lopp. Disk i agilityklassen och ett superfint hopplopp som gav en andraplats. Det ska väl tilläggas att agilityloppet gick fint ända fram till gungan som hon ramlade av, vilket inte precis är första gången, så jag är inte missnöjd med loppet. Hopploppet gav den där sköna känslan som man får när det går sådär jättebra. Det gör underverk för självförtroendet. Självklart kan vi tighta upp svängarna och få ännu bättre framåtdriv men vi är verkligen på gång nu.

3 kommentarer:

Linda sa...

Aa hopploppet var snyggt även denna vecka!
Tack för hjälpen i
seketariatet käre läromästare ;)

Maria sa...

Haha, läromästare lät fint:). Tack för hjälpen själv. Är så glad när vi är många som kan hjälpa till. Då blir det inte jobbigt för någon.

Linda, Inez, Drömma sa...

aa :) men du var ju läromästare... jag kände mig som värsta nybörjaren, men andra skrivningen fick jag till det bra ändå (tycker jag iaf själv ;)... )Det var kul, men lite svårt att räkna ihop, jag är inte jättehaj på matte...