3 augusti 2011

Flytt och förbannad

Nu har vi hållit på i dagarna två, med flytt av mamma till Skärblacka. Igår blev det så sent och jag var så trött att jag absolut inte hade en tanke på att blogga. Idag är jag också lite trött men några rader ska jag nog få ihop för jag är riktigt jäkla förbannad.
  • Om kylen och frysen är fulla av gamla smutsiga feta fingeravtryck på hela kanterna när man öppnar dem, är de städade då?
  • Om köksluckorna är feta när man tar i dem, är de tillräckligt rengjorda då?
  • Om det är smulor kvar på skärbrädan, är den avtorkad då?
  • Om det är musli kvar i skåpet, är det urtorkat då?
  • Om det är alldeles fettigt ovanpå köksskåpen, är de rena då?
  • Om det är ett tjockt lager damm på rören i tvättstugan, är de städade då?
  • Om avloppet i duschrummet är fullt av brunt gammalt slem och hår, är det rengjort då?
  • Om lysknapparna är äckliga av gammal smuts, är de avtorkade då?
Hur kan en städfirma som tar flera tusen betalt tycka att de har gjort ett bra jobb när man kan svara nej på alla ovanstående frågor? Sedan kan man ju också ifrågasätta att beställaren har godkänt arbetet. Om jag hade varit beställare hade jag varit långt ifrån nöjd med utförandet. Jag kan lova att jag aldrig kommer anlita den firman! Fy tusan vad äckligt!!

3 kommentarer:

Martina sa...

Hmm vi städade huset själva för att var riktigt säkra på att det blev ordentligt gjort och de som flyttade in har inte klagat alls...däremot lgh som vi flyttade till...städfirma som rengjort...man undrar var då??? Gamla tvättmedelsflaskor och damm/slem bakom tvätt och torktumlare. Kladdigt under hela kyl och frys...lysknappar, kladdiga dörrkarmar, dammiga lister...städat va!! Tvätta golven med klorin ett antal gånger...svart efter varje tvätt. Man blir ju bara så less.
Hoppas du har det bra för övrigt..lunch nån dag?
Kram Martina

Maria sa...

Ja, man undrar ju hur de kan känna att de har gjort ett bra jobb. Gärna lunch någon dag nästa vecka.

Linda sa...

Uh, fi fan äckligt...
Jag höll på flera dagar att flyttstäda en lägenhet som inte renoverats på 30år å det var inget lätt jobb... å det bara för att det var beställt, allt skulle ju totalrenoveras så det hade ju inte behövt vara så noga, men har man beställt och betalat för nåt så ska det ju bli proffsigt gjort, tycker iaf jag som yrkeskvinna!