18 juli 2011

Roligt pass

Kvällens träningspass blev riktigt roligt. En agilitybana, svårighetsgrad klass 2 från tävlingen i Åtvidaberg härom helgen. Skulle köra Catharingas Ebba ett varv inför tävlingarna på torsdag och fredag. Eftersom det gick ganska bra i torsdags trodde jag att det skulle funka fint även idag. Ack vad jag bedrog mig. Jag lyckades få henne att gå ur slalom nästan varje gång. Vet inte riktigt vad jag gör för fel men helt klart stör jag henne. Att styra henne på rätt hinder var inte heller lätt. Typ som att köra en tanker. Hon låste på hinder på ett sätt som aldrig någon av mina hundar har gjort. Hmm, istället för att stärka mig blev jag klart nervös inför tävlingarna. Att köra med Elvira var rena drömmen efteråt. Hon är så mjuk och lättsvängd. Sedan har hon sina knepigheter, men de är ju välkända för mig. Roligt och lärorikt är det i alla fall att träna någon annans hund.

Inga kommentarer: