31 juli 2011

Gagnef Floda, dag 2

Började med hopploppet. Bestämde mig för att testa ett byte som jag inte var säker på att jag skulle hinna och det gjorde jag inte riktigt heller utan sprang mitt framför fötterna på hunden som svarade med att hoppa rakt på mig. Fick dock inget fel för det men lyckades tränga henne i slalomingången istället. Fem fel alltså. Tror det blev en 12e plats.



Agilityklassen gick bättre. Noll fel, tredje plats och pinne. Herregud, vilken helg. Fyra odiskade lopp. Tre nollade och tre pinnar. Det känns nästan overkligt. Om jag fick önska något mera så skulle det väl vara att vi kom ifrån det eländiga hoppandet, för i ärlighetens namn, och som synes på filmerna, borde vi väl ha haft några kontaktfel...



Nu har vi två pinnar i hopptvåan och två pinnar i agilitytvåan. Hjälp, en pinne till och vi hamnar i trean. Det är vi inte riktigt redo för ännu. Skulle dock vara kul om vi kunde fixa det under hösten så vi kan starta i trean till våren.

1 kommentar:

Ann sa...

Jo ett par fel kanske...;) Men som sagt det är domaren som dömmer och vem är vi att säja i mot domaren..;) Grattis igen till en bra helg!!