4 juni 2011

Oskarshamn

Har haft en helt underbart skön dag i Oskarshamn. Vädret har varit perfekt. Varmt i solen men svalt i skuggan. Elvira och jag gick en promenad längs med vattnet och det kändes verkligen sommar. Det luktade sommar. Från havet. Av värmen. Så ljuvligt. Att tävla i Oskarsham är väldigt trevligt. Tävlingarna där sköts proffsigt, de har fina planer, bra framhoppning, fina omgivningar och duktig speaker som gör att det blir spännande för dem som tittar och även höjer stämningen för den som är inne på banan. Toppbetyg alltså.


Elvira började med ett individuellt hopplopp i klass 2. Banan var bra, men en lurig slalomingång med en tunnel i närheten drog till disk för många. Vi fixade slalom, men straxt därefter gjorde jag ett generalfel. Jag sprang ifrån Elvira. Vände ryggen mot henne. Precis det jag inte får göra. Hon sprang förbi hindret och fem fel blev genast fakta. Resten av loppet gjorde hon fint. Lite skuttigt men jag kände mig nöjd när jag gick i mål. Tiden blev inget vidare eftersom jag fick ta henne tillbaka runt det hinder vi hade missat och resultatet blev en fjärdeplats.



Sedan var det dags för lagloppen. Först agilityklassen. En rolig bana men rätt klurig på sina ställen. Även här en slalomingång som skördade sina offer. Den klarade vi dock, men fick en femma för att hon hoppade av gungan precis innan den slog ner. Loppet gick för övrigt jättebra och jag var återigen nöjd när jag kom i mål. Såhär i efterhand kunde man ju ha önskat att hon inte hade hoppat av gungan för då hade vi fått vår första SM-pinne. Istället blev det en tredjeplats och endast två pinnar delades ut. Vi fick i alla fall pris och det här var vårt hittills bästa resultat.


I hopploppet fick vi till det riktigt bra ända tills jag gjorde ett dåligt byte och tryckte henne mot fel hinder = disk. Diskade sig gjorde även en av de andra lagmedlemmarna så i hoppklassen blev det inget resultat alls för 2 + 2.

Vi har haft en härlig dag och jag åkte hem nöjd och glad tillsammans med en mycket trött hund:).

Inga kommentarer: