11 juni 2011

Inga valpar...

Jag är en lycklig människa!!! Varför då, kan man undra? Ja, lycklig är jag av många olika orsaker men just nu lite extra mycket då Elvira blir min utan några valpkullar. Oj, vilken tur jag har.

Jag pratade med uppfödaren idag och hon har efter många om och men beslutat sig för att inte ta några valpar på Elvira. Jag blev nog lite chockad och visste inte riktigt vad jag skulle säga. Planen har ju varit att hon ska paras på det här löpet och jag ställt in mig på det. Men nu blir det alltså inte så. Min underbara, fina, bästa, busiga, glada lilla tjej blir min, bara min. Jag är så oerhört lyckligt lottad som fick chansen att ta hand om den här hunden.
Tusen miljoner tack Kristina!

Samtidigt kan jag känna en liten gnutta sorg över att inte få se små Elviravalpar. Att inte få följa dem i deras eventuella utställnings-, lydnads- eller agilitykarriärer. Det hade förstås varit jätteroligt. Men nu får vi satsa extra mycket på Elviras agilitykarriär och göra uppfödaren stolt på det viset.

1 kommentar:

Linda, Inez, Drömma sa...

Grattis till en fin voffsing :) men lite synd på valparna...