30 maj 2011

Stella

Ibland får jag frågan varför jag inte tävlar med Stella längre. Om det är någon som inte vet vem Stella är så är det en storpudel som jag har lånat från min vän Sofia (kennel Dandy-Lion's). Anledningen till att hon inte har varit med i år är att hon enligt planen skulle paras med en snygg engelsk hane. Så blev det också och nu är hon dräktig. Valparna kommer någon gång under midsommarveckan. Det är verkligen jättespännande och jag håller tummarna för att det ska bli någon eller några riktigt snygga bruna småttingar. Tro nu inte att jag ska ha någon valp för så är det inte, men jag håller tummarna för Sofias skull.

Nu är det också så att Sofia ska flytta så jag gissar att min och Stellas agilitykarriär är över. Det blir ju inte helt lätt att åka och hämta henne när hon bor många mil bort. Tråkigt för mig men roligt för Sofia som säkert kommer trivas utmärkt med sitt nya liv.

Inga kommentarer: