24 maj 2011

Kursat

Nu menar jag inte att jag har gått i konkurs utan att jag har varit på kurs:). Fast ekonomiskt är det i och för sig också lite fattigt just nu, några dagar före lön. Men i alla fall, kurs för Annica Aller har det varit hela dagen. Den har varit bra. Jag har fått en hel del tips om hur jag kan träna vidare med kontaktfält, släpp, bakombyten och jakkosvängar. Det behöver jag. Jag är i en mental svacka just nu. Tycker inte att vi kommer någonstans och blir besviken på mig själv när jag inte kan få oss att lyckas. Jag vet att jag måste släppa kraven på resultat och bara gå in och göra vårt allra, allra bästa och inte glömma bort att vi ska ha roligt tillsammans. Men det är så svårt. Jag vill så väldigt gärna att det ska gå bra resultatmässigt också. Och jag vill så gärna känna den där känslan när det funkar. Ni vet hur sjukt glad man blir då. Och jag vill så gärna ha den där sista agilitypinnen...

Nåja, jag har som sagt fått tips på hur jag ska jobba vidare och det är bara att göra det. Träna och träna och träna igen. Det finns inga genvägar. När det gäller att gå kurs för Annica så har jag gjort det så pass många gånger att jag vet vad hon har för tänk och känner igen det mesta hon säger. Det bästa med henne är att hon är bra på att se varje individ och hitta lösningar för var och en.

4 kommentarer:

Linda å Inez sa...

Bra där Maria, nu började du ju t o m inlägget med det positiva! Offra en eller två tävlingar utan krav, bara låta Elvira ta hindren före dig;) så ska du se att pinnen trillar in! Bra jobbat idag, det var sjukt kul att se er i "åttan" jäklar vilket driv hon hade mot hindren då!!

Åza Diaz Mägi sa...

Jag tror det kommer gå mycket bättre från och med nu. Det kändes som om polletten trillade ner i dag. Som om du fattade på riktigt vad du ska göra. Och ta åt dej av berömmet Aller gav dej. Du har en bra hund och du är himla duktig!

Maria sa...

Tack. Vad gulliga ni är:)

Ann sa...

Oj vad alla hunit blogga och allt redan.....;)
Ni var jätteduktiga i dag och om du bara sänker dina krav och hittar tillbaka till det roliga i agilityn så kommer det lossna!
Var inte så Ego utan ge Elvira hindren så löser sig resten..;)
Ses i morgon!!