3 maj 2011

Göteborg tur och retur

Många timmar i bil har det blivit. Dessutom en hel dags stillasittande. Vet ni hur skönt det är att gå en promenad med hundarna då? Det spelar ingen roll att det regnar lite. Kroppen njuter av att få röra på sig. Och på tal om vädret kan man verkligen snacka om bakslag. Fick börja med att skrapa rutorna på bilen. Sedan har jag åkt genom regn, hagel, snö och faktiskt även lite sol. Kallt som tusan har det varit. Vinterjackan fick komma fram igen.

Ett annat bakslag för dagen var beskedet om bilen (Volvon). Katalysatorn är trasig och tusenlapparna flyger iväg. Finns det ingen ände på eländet med bilarna det här året? Jag törs inte räkna på hur mycket de faktiskt har kostat. Jag vill bara gråta. Och så vill jag ha en ny bil. Eller i alla fall en nästan ny bil. Jag får väl ta en lott eller nåt.

2 kommentarer:

Carina sa...

Men fy fan.... du kanske ska sälja din volvo, det är myket med den tycker jag.

Maria sa...

Det kan du ge dig på at jag ska. Är rätt trött på den just nu:(