11 maj 2011

Bad och klipp

Som vanligt har min lediga onsdag varit fullspäckad med "att göra"-grejor. Jag har badat och klippt Elvira. Theo fick sin nos rakad och båda hundarna har nyklippta klor. En tur till Willys har jag också hunnit med och förstås lagat lite mat. Dottern och jag var en sväng på stan igen för att jämföra de nyinköpta joggingskorna med ett par andra som kostade betydligt mindre, men valet föll förstås på de dyra till slut... Sonen hade lagt undan en studentkostym så den hämtade vi också. Skönt att den äntligen är inhandlad. Jag var nästan rädd att vi var för sent ute.

På kvällen var det agilitykurs och precis som vid tidigare tillfällen var kursarna superduktiga. Jag tycker själv att det känns som om vi har fått ihop jättebra övningar med lite blandad svårighetsgrad. När kursen var slut avslutade vi med att köra en av övningarna själva. Upploppsträning var vad vi hade i åtanke med den, att få hunden att ösa på mot mål. Och det var precis vad Elvira gjorde. Vi gjorde övningen ett par gånger och fick till den sådär superbra så jag var underbart nöjd när vi åkte därifrån.

1 kommentar:

Ann sa...

Är det inte onsdag snart???