24 april 2011

Två veckor

Nu har jag gått med armen gipsad i två veckor och två långa veckor är det kvar. Jag är så trött på det. I vardagslivet är det inga större problem. Jag kan ju använda den till det mesta. Det jobbiga är att men blir så trött i armen och att det är svårt att hitta ett läge där den känns avslappnad. När jag ska sova vänder och vrider jag på mig en bra stund innan jag hittar en bra position. Det är också irriterande när jag ska duscha. Att tvätta håret och tvåla in sig med en hand är lite styrigt. Igår skulle jag klippa Theo och han är ju lite styrig i sig så det var inte lätt. Han märkte direkt att jag inte kunde hantera honom som vanligt och utnyttjade det. Sambon fick hjälpa till när han krånglade som värst. Klippt blev han men nosen kvarstår och den ska rakas idag. I vilket fall som helst längtar jag tills gipset ska bort. Jag längtar massor.

Inga kommentarer: