9 april 2011

Ingen bra dag

Det som började som en toppendag blev inte alls något vidare. Vi var ett gäng som träffades för att träna på Bruksa. Vädret var fint och humöret på topp. Träningen gick bra och vi fikade lite. Sedan skulle Lotta och jag gå en sista sväng med hundarna. De sprang runt och lekte som de brukar och plötsligt for de rakt in i knävecket på mig. Jag ramlade och tog emot mig med ena handen. Jag hörde hur det knakade till i handleden och sedan gjorde det svinont. Jag kunde knappt gå tillbaka till bilen för jag blev alldeles svimfärdig. Fick gå några steg, sätta mig på huk, gå några steg till osv. Trodde jag skulle kunna köra hem men det var bara att glömma. Fick två värktabletter och en sockerbit och sedan blev jag hemskjutsad. Tack för hjälpen.

Kände mig lite bättre när tabletterna började verka. Har duschat och fixat till mig för vi ska på 30-årsfest, men först bli det akuten för att se om det är en stukning, spricka eller hemska tanke om något är brutet.

Hemma var det heller ingen lyckodag. Vid däcksbytet på Peugeoten visade det sig att en fjäder var av så den kan vi inte köra med förrän det är fixat. När sonen skulle köra ut efter däckbytet lyckades han dessutom skrapa framskärmen mot väggen..., jag säger inget mer... Ingen bra dag alltså.

Inga kommentarer: