25 april 2011

Fin i Hurtta



Vinner man inga fina priser får man köpa dem. Har länge suktat efter den fina reflexvästen från Hurtta och den har funnits på rea men inte i den rosa färgen som jag ville ha. Idag var det en tjej som sålde hundprylar och gissa om jag blev glad när hon hade rätt storlek (s). Att jag sedan fick den till samma pris som på rean på VIP Dog gjorde att jag bara var tvungen att köpa den:).

Om vi övergår till resten av resultaten för dagen så var det först en hoppklass som kallades påskäggklassen (alla som startade fick varsitt påskägg). En enklare bana som man skulle tycka att man borde klara sig igenom utan större problem. Men, nej, här blev det en felaktig tunnelingång. Diskad igen. Men några fina blindbyten fick vi till.



Sista klassen, ännu en hoppklass, och fjärde loppet för dagen gick jättebra. Ja, ni läste rätt. Det gick faktiskt riktigt bra. Ännu bättre hade det gått om jag inte hade fått för mig att hon inte tog däcket som hon skulle och gjorde en liten extra volt för att kolla med domaren. Hon hade gjort rätt så vi fortsatte och nollade loppet men tappade förstås några sekunder. Ändå räckte det till en sjundeplats. Härligt att avsluta dagen på topp. Tänk att det ska behövas fyra lopp samma dag för att vi ska lyckas:).



Theo har varit med idag men haft det klart lugnare än Elvira. Han har softat mest hela tiden.



Inga kommentarer: