24 mars 2011

Vara som andra

Herregud, varför kan inte jag vara som andra. Jag blir så trött på mig själv. Dottern önskar sig en ny dator när hon fyller år (15 år). Eftersom sonen fick en moppe när han fyllde 15 känns det väl som om en dator kan vara en bra present. Dessutom är hennes gamla, precis just det. Gammal alltså. Så nu till det jobbiga. Att fatta ett beslut, att välja.

De flesta kanske inte lägger ner en halv livstid på att försöka få så mycket som möjligt för en vettig peng utan går helt enkelt till någon av elektronikaffärerna och köper en. Men jag måste titta, läsa på, jämföra och jämföra igen. Jag blir tokigt snart. Varför ska det vara så svårt att fatta ett så enkelt beslut? Det är faktiskt löjligt. Datorn är ju i alla fall gammal snart igen. Snacka om i-landsproblem.

2 kommentarer:

Linda R sa...

Men det ÄR ett svårt beslut, man vill ju att datorn ska vara skräddarsydd å hit å dit så att den passar användaren!

Maria sa...

Eller hur!!