7 mars 2011

Ren och fin

Har haft två riktigt sunkiga hundar ett tag men idag tog jag äntligen tag i det så nu har jag en len, mjuk och gosig Elvira. Imorgon blir det Theos tur att hamna i duschen (förhoppningsvis).

Idag har jag också varit och hämtat lite porslin som jag köpte på Tradera förra veckan. Det roliga var att det visade sig att säljaren bodde i Ektorp i Norrköping. Ännu roligare var det att de bodde på samma gata som vi bodde på innan vi flyttade till Söderköping. När vi åkte gatan fram så kändes det som igår, som om inget hade förändrats under de 12 år som gått sedan vi flyttade därifrån. Inne på gården såg det också nästan likadant ut. Det kändes lite vemodigt på något sätt. Vi trivdes bra där. Inte för att jag skulle vilja flytta tillbaka alltså, men det var mysigt.

Sonen har kört halkan. Körkortet verkar närma sig med stormsteg.

2 kommentarer:

Linda o Inez sa...

Aha, är du gammal ektorpare? Jag har bott där nästan hela mitt vuxna liv!

Maria sa...

Japp, Trestegsgatan (gula gården). Där växte jag upp och sedan flyttade jag tillbaka ett tag som vuxen.