5 mars 2011

Örebro

Samåkte med Annette till Örebro för att tävla. När vi kom dit visade det sig att det var ganska lång tid kvar tills det var dags för oss att starta så vi började med en riktigt härligt promenad i solen. Det blåste visserligen men när man kom i lä var det jätteskönt.

Hoppklass 1 gick först men den skulle inte Elvira och jag starta i så för oss blev det ännu längre väntan. Vi passade på att gå en sväng med Ann och Uno som skulle hitta en geocache. Vi hittade platsen där den skulle vara men ingen av oss ville stoppa ner händerna i de äckliga hålorna mellan stenarna så det blev ingen cache den här dagen:).

Sedan blev det äntligen dags för den officiella agilityklassen. Efter lång väntan var Elvira ganska taggad och kom för snabbt upp på gungan vilket ledde till att hon hoppade av den innan den slagit ner. Vi tog om och diskade oss alltså. Sedan krånglade jag lite med henne på kontaktfältet på A-hindret också men på balansen blev det jättebra. Jag tycker hon gick riktigt bra i det här loppet.



Den öppna klassen var visst också en agilityklass (jag skrev igår att det skulle vara en hoppklass) vilket var superbra. Det är inte så ofta man får göra två agilitylopp på en tävling. I det loppet krånglade jag inte alls med henne på kontaktfälten utan körde bara på och det kändes skönt. Vi nollade loppet och hamnade på en andraplats.



Är det inte ödets ironi att vi diskar oss i det viktiga loppet och nollar det oviktiga? Jag blir så trött. En fördel är det i alla fall och det är att vi får åka till Linköping och tävla nästa helg. Visserligen bara ett lopp, men vem vet. Plötsligt händer det.

Här är några filmer på vännerna:
Lotta och Malva, hoppklass
Ann och Uno, agilityklass
Linda och Inez, hoppklass
Annette och Ocki, hoppklass
Annette och Ocki, agilityklass

Glömde ju skriva hur det gick när jag skulle köra med Uno (inte filmat tyvärr). Det blev sista agilityklassen för oss och det gick ganska bra ända fram tills han sprang upp på gungan i en jädra fart och hoppade av den för tidigt, drog på nästa hinder och struntade fullkomligt i mig. Han bestämde sig för att det var upplopp och sprang helt enkelt i mål. Så kan det gå.

2 kommentarer:

Linda å Inez sa...

Kul med filmerna :) men jag tror Ann är storfavorit?! Hon är ju med två gånger med samma film ;)

Maria sa...

Hoppsan. Hur blev det så fel?? Nu är det fixat i alla fall. Sorry.